+38 067 700 11 32
Картки емоцій та потреб
Картки емоцій та потреб – це ефективний інструмент для розвитку емоційного інтелекту, покращення комунікації, роботи з конфліктами та проведення медіацій. Вони допомагають краще усвідомлювати власні емоції та ідентифікувати потреби
дошка призначена для роботи в десктопній версії (комп'ютер, ноутбук, планшет)
Як використовувати картки емоцій та потреб?
-
Усвідомлення емоцій
-
Оберіть картку чи декілька карток, які найкраще описують ваш стан у певній ситуації.
-
Обдумайте/поясніть свій вибір, розширюючи словниковий запас емоцій та навчаючись розпізнавати їх у собі та інших.
-
-
Визначення потреб
-
Знайдіть взаємозв’язок між обраною емоцією та відповідною потребою, вибравши картки потреб.
-
-
Формування запитів
-
Після визначення емоцій та потреб ви можете сформулювати конструктивний запит на діалог, базуючись не на емоціях, а на потребах.
-
Ігри/вправи з картками емоцій та потреб:
1. "Моя емоція сьогодні"
✅ Мета: розвиток усвідомлення емоцій
📌 Процес:
-
Кожен учасник обирає картку, яка відповідає його поточному стану.
-
Ділиться з групою або партнером, чому саме ця емоція актуальна для нього зараз.
-
Додатково можна запитати: «Яка потреба стоїть за цією емоцією?»
2. "Що я відчуваю у конфлікті?"
✅ Мета: навчитися розпізнавати емоції в конфліктних ситуаціях
📌 Процес:
-
Учасникам дається змодельована конфліктна ситуація або вони згадують власний конфлікт.
-
Вони обирають картки з емоціями, які відчували в цій ситуації.
-
Потім шукають картки з потребами, які не були задоволені.
-
Обговорюють у групі або з партнером, як можна задовольнити ці потреби конструктивним способом.
3. "Трансформація емоцій у потреби"
✅ Мета: навчитися бачити за емоціями потреби
📌 Процес:
-
Одна людина витягує картку з емоцією (наприклад, "розчарування").
-
Інші учасники пропонують варіанти потреб, які можуть стояти за цією емоцією (наприклад, потреба у визнанні або підтримці).
-
Відбувається дискусія щодо можливих способів задоволення цієї потреби.
4. "Комунікація через потреби"
✅ Мета: розвинути навички ненасильницької комунікації (NVC)
📌 Процес:
-
Учасники обирають картку з потребою (наприклад, «справедливість»).
-
Формулюють висловлення за схемою:
"Коли я бачу/чу/відчуваю ..., я відчуваю ..., тому що моя потреба у ... не задоволена. Я хотів(ла) б попросити ..." -
Інші учасники тренуються відповідати з емпатією.