top of page

Картки емоцій та потреб

Картки емоцій та потреб – це ефективний інструмент для розвитку емоційного інтелекту, покращення комунікації, роботи з конфліктами та проведення медіацій. Вони допомагають краще усвідомлювати власні емоції та ідентифікувати потреби

дошка призначена для роботи в десктопній версії (комп'ютер, ноутбук, планшет)

Як використовувати картки емоцій та потреб?

  1. Усвідомлення емоцій

    • Оберіть картку чи декілька карток, які найкраще описують ваш стан у певній ситуації.

    • Обдумайте/поясніть свій вибір, розширюючи словниковий запас емоцій та навчаючись розпізнавати їх у собі та інших.

  2. Визначення потреб

    • Знайдіть взаємозв’язок між обраною емоцією та відповідною потребою, вибравши картки потреб.

  3. Формування запитів

    • Після визначення емоцій та потреб ви можете сформулювати конструктивний запит на діалог, базуючись не на емоціях, а на потребах.

Ігри/вправи з картками емоцій та потреб:

1. "Моя емоція сьогодні"

✅ Мета: розвиток усвідомлення емоцій
📌 Процес:

  • Кожен учасник обирає картку, яка відповідає його поточному стану.

  • Ділиться з групою або партнером, чому саме ця емоція актуальна для нього зараз.

  • Додатково можна запитати: «Яка потреба стоїть за цією емоцією?»

 

2. "Що я відчуваю у конфлікті?"

✅ Мета: навчитися розпізнавати емоції в конфліктних ситуаціях
📌 Процес:

  • Учасникам дається змодельована конфліктна ситуація або вони згадують власний конфлікт.

  • Вони обирають картки з емоціями, які відчували в цій ситуації.

  • Потім шукають картки з потребами, які не були задоволені.

  • Обговорюють у групі або з партнером, як можна задовольнити ці потреби конструктивним способом.

 

3. "Трансформація емоцій у потреби"

✅ Мета: навчитися бачити за емоціями потреби
📌 Процес:

  • Одна людина витягує картку з емоцією (наприклад, "розчарування").

  • Інші учасники пропонують варіанти потреб, які можуть стояти за цією емоцією (наприклад, потреба у визнанні або підтримці).

  • Відбувається дискусія щодо можливих способів задоволення цієї потреби.

 

4. "Комунікація через потреби"

✅ Мета: розвинути навички ненасильницької комунікації (NVC)
📌 Процес:

  • Учасники обирають картку з потребою (наприклад, «справедливість»).

  • Формулюють висловлення за схемою:
    "Коли я бачу/чу/відчуваю ..., я відчуваю ..., тому що моя потреба у ... не задоволена. Я хотів(ла) б попросити ..."

  • Інші учасники тренуються відповідати з емпатією.

bottom of page