Вони ослаблюють компанію з середини, спричиняються до витоків інформації, грають на руку конкурентам та можуть завдавати значних втрат, особливо коли мова йде про конфлікти на рівні менеджменту.
Але такі наслідки мають лише неконтрольовані конфлікти, якими не управляють, нехтують та уникають. І саме в підходах до управління конфліктами полягає різниця між деструктивними, руйнуючими та конструктивними, розвиваючими їх проявами. Тільки сильна, перевірена, згуртована команда може успішно конкурувати на ринку в наш непростий час.
Що ви можете зробити вже зараз для того щоб почати управляти конфліктами в компанії:
В першу чергу - запроваджуйте культуру визнання та толерування конфліктів в колективі:
- Сформулюйте чітку та зрозумілу політику щодо конфліктів: Розробіть документи, які визначають, як компанія ставиться до конфліктів, які кроки слід вживати для їх вирішення та які наслідки чекають на тих, хто їх ігнорує або приховує.
- Проведіть тренінги з управління конфліктами та ефективної комунікації: Навчіть співробітників слухати та чути один одного, висловлювати свої думки конструктивно та вирішувати розбіжності мирним шляхом.
- Створіть систему індикаторів конфліктних ситуацій та канали для зворотного зв’язку: Забезпечте співробітників різноманітними інструментами для висловлення своїх думок анонімно, якщо це необхідно.
- Заохочуйте роботу із конфліктами: Введіть систему заохочення працівників, які відкрито обговорюють напружені та конфліктні ситуації.
Далі - розробіть систему раннього виявлення конфліктів:
- Регулярно проводьте опитування серед співробітників: Задавайте питання про їхнє задоволення роботою, відносини з колегами та можливі проблеми.
- Моніторте поведінку співробітників: Звертайте увагу на зміни в їхній продуктивності, спілкуванні та взаємодії з іншими.
- Аналізуйте звіти про інциденти: Звертайте увагу на будь-які конфліктні ситуації, які виникають в колективі.
І нарешті - створіть систему ефективного управління конфліктами
- Визначте осіб, відповідальних за управління конфліктами.
- Домовтесь із зовнішніми корпоративними медіаторами про співпрацю, консультування та взаємодію в конфліктних ситуаціях.
- Організуйте навчання відповідальних працівників Базовим навичкам медіатора, що дасть їм можливість виступати в якості корпоративних медіаторів.
- Розробіть план дій, дорожню карту, яким чином відбувається робота з конфліктними ситуаціями у вашій компанії, в тому числі для їх запобігання.
- Забезпечте виконання плану: Переконайтеся, що всі сторони дотримуються домовленостей.
Пам’ятайте: Конфлікти – це невід’ємна частина будь-якої організації. Важливо не боятися їх, а навчитися ефективно ними управляти. Завдяки правильному підходу конфлікти можуть стати не руйнівником, а двигуном для розвитку вашої компанії.
Детальніше про конфлікти, тренінги, медіацію та медіаторів на www.mediator.in.ua
Commentaires